آموزش و پرورش سربار
میوه ممنوعه
سروده ها و نوشته های عبدالله قرونه ای

آموزش و پرورش سربار آموزش و پرورش خودکفا

از نگاه مدیران کلان کشوری، آموزش و پرورش نهادی مصرف کننده و پرهزینه است. اگرچه این نگاه، به کلی مردود است چرا که همه چیز را با شاخص درآمد پولی می سنجد و از شاخصهای توسعه انسانی غافل می ماند اما برای این که آموزش و پرورش از نظر مادی و اقتصادی هم سربار نباشد راههای اجرایی فراوانی به نظر می رسد که با ارایه طرح و لایحه و بازنگری پاره ای قوانین و مقررات مربوطه، امکان پذیر است.

در مجموعه آموزش و پرورش ظرفیتهای فراوانی برای درآمدزایی وجود دارد. مثلا مشروط و محدود کردن آموزش رایگان که در مقاله ی قبلی به آن اشاره کردم یکی از این راههاست. همچنین تعداد زیادی از مدارس در مرکز شهرها و نزدیک به مراکز خرید قرار دارند که می توان در ساعات پایانی روز و پس از تعطیلی مدرسه از حیاط آنها به عنوان پارکینگ استفاده کرد. همچنین می توان ضلع مشرف به خیابان را در حیاط مدرسه به عرض سه یا چهار متر تجاری کرد که درآمد حاصل از آنها می تواند بسیار بیشتر از هزینه های جاری این سازمان عریض و طویل باشد. به این ترتیب می توان از بودجه های دولتی در اختیار آموزش و پرورش برای احقاق بخشی از حقوق معلمان استفاده کرد که تاکنون به دلیل کمبود بودجه معطل مانده و نادیده گرفته شده است. به کارگیری این ظرفیتها تنها با حذف یا تغییر برخی مقررات و بخشنامه های دست و پاگیر امکان پذیر است و هیچ منافاتی با قانون اساسی ندارد.  



نظرات شما عزیزان:

کریم
ساعت19:24---11 ارديبهشت 1391
باسلام

منهم کم کم وبلاگم رو خونه تکونی کردم

وبلاگ شما هم برایم خیلی جالب بود


دمادم
ساعت22:14---21 فروردين 1391
روزی روزگاری نه چندان دور در ذهن من اما در ذهن زمان خیلی دور، در شهری بودم به نام زاهدان و آنجا درس میخواندم که شبهای شعرش را اگر چه زیاد نمیرفتم اما به یاد دارم انجمن ادبی ریشه در سنگ را و حالا درست یک هفته بعد از اینکه نسخه های قدیمی این نشریه تقریبا جیبی را ورق زدم شما را اینجا دیدم. و بسیار خوشحالم.

حسيني مود
ساعت8:56---8 بهمن 1390
سلام نازنين

مهدی
ساعت22:21---2 بهمن 1390
سلام .شمارت رو ندارم لطفا مسیج بده عزیز دل


م.م.ط


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, :: 3:10 ::  نويسنده : عبدالله قرونه ای

درباره وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان میوه ممنوعه و آدرس mivemamnue.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 73
بازدید کل : 3599
تعداد مطالب : 65
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1